K3 2015

Tekst: Jolynde en Naomi

Op 10 januari 2015 reisde een grote groep Yetianen af naar het mooie Bergschenhoek. We verzamelden
om 12 uur bij Peter, om vanaf daar naar Monte Cervino te reizen. Hier aangekomen werden we warm onthaald door de K3. We mochten ons omkleden en alvast gaan inklimmen. Hierna werd ons verteld hoe en wat, en mochten we beginnen met wedstrijdroutes klimmen! Iedereen begon enthousiast met klimmen: David beunde zichzelf naar boven en Roos was in de war met de hoogte in de klimhal, die toch wat hoger was dan de boulderhal. Jordy klom als enige een 7b en was hiermee meteen zeker van een plek in de finale. De andere finalisten waren Victor, Emiel, Tom en Peter.

De finale begon met een 6b voorklimmen, die binnen 10 minuten uitgeklommen moest zijn. Tom en Jordy hebben deze vervolgens uit kunnen klimmen. Om te beslissen wie de beste Yetiaan was moest er vervolgens een 7a voorgeklommen worden. Jordy kwam maar liefst één greep verder dan Tom en won daarmee het klimgedeelte van de K3. Vervolgens gingen we allemaal weer terug naar Peter om een goede bodem te leggen voor het klemgedeelte. Tevens was dit jaar de XXL K3 geïntroduceerd: twee crackers, een knackworst van 200 gram (een krop sla voor de vegetarier) en een kanon. De grote winnaar van zowel het klemgedeelte als de overall-winnaar was Peter Spielmann. De prijs was een laars met pof en een laars met bier.