Alpiene cursussen

Zowel in de zomer als de winter is Yeti in de Alpen te vinden. Voor het zomer Alpiene gedeelte van onze sport slaan wij met de andere Studenten Alpen Clubs (SAC’s) de handen in elkaar. Dit gebeurt onder leiding van de Nederlandse Studenten Alpen Club (NSAC). De NSAC organiseert ‘s zomers Alpiene cursussen op drie verschillende niveaus. Met behulp van deze cursussen kun jij ook leren om zelfstandig die machtige alpentoppen te bedwingen. Op ieder niveau zijn de cursussen zeer leerzaam, een leuke uitdaging en zorgen ze vooral voor een fantastische ervaring.

Dus heb jij het sportklimmen ook gezien? Of ben jij gewoon benieuwd wat het Alpiene klimmen te bieden heeft? Wil jij ook genieten van het prachtige uitzicht en de natuur in de Alpen of de grote kick als je zo’n machtige berg beklommen hebt? Dan is een Alpiene cursus iets voor jou! Hieronder in de linkjes staan de verschillende cursussen kort samengevat onder elkaar. Voor meer informatie over de desbetreffende cursus kun je doorklikken.

Zomeralpinisme

Winteralpinisme