Wat is Yeti?

Klimmen in Delft

Welkom op de website van S.V.A.C. Yeti, de gaafste klimvereniging van Nederland. Yeti is de klimvereniging voor studenten in Delft. Het doel van Yeti is het gezamenlijk beoefenen van de klim- en bergsport, denk hierbij aan het alpinisme, sportklimmen, boulderen, ijsklimmen en toerskiën. Dit combineert Yeti met ongekende gezelligheid. Zo worden ook veel borrels, diners, BBQ’s en nog veel meer georganiseerd.

Heb je nog nooit geklommen en wil je wat nieuws en avontuurlijks proberen? Bij Yeti is dat geen probleem! Wij hebben onze eigen instructeurs die jou van beginner tot instructeur op kunnen leiden. Daarnaast beschikt Yeti ook over een grote hoeveelheid materiaal dat aan leden wordt uitgeleend. Als beginner kan je dus gelijk van start!

Yeti is natuurlijk ook voor ervaren mensen. De vereniging biedt veel uitdaging. Zo trekken wij in de zomer de Alpen in om veel zelfstandige tochten te maken. In de winter zoekt Yeti het warme zonnetje in het zuiden van Europa op om daar hard te klimmen met fantastische uitzichten. Daarnaast gaat er ook jaarlijks een groep Yetianen op wintersport. Elk jaar, tijdens de herfst en lente, organiseert Yeti zo’n 15 weekendjes naar de Ardennen of Duitsland waar lekker geklommen kan worden.

Yeti is onderdeel van de Nederlandse Studenten Alpen Club, de NSAC. Hierdoor kunnen leden cursussen volgen om een echte Alpinist te worden. Afhankelijk van je niveau kan je verschillende cursussen volgen in zo wel het Alpen terrein als in ijsklimmen en toerskiën. De NSAC heeft een groot aanbod waar je met alleen maar studenten aan deelneemt.

Kortom: iedere klimmer en bergliefhebber kan bij Yeti terecht. Kijk voor de komende activiteiten op de Activiteiten pagina! Kijk bij de Opleidingen om te zien wat voor opleidingen Yeti jou te bieden heeft.

Yeti is een van de onderverenigingen van Virgiel, wat betekent dat je in principe lid moet zijn van Virgiel om lid te worden van Yeti. Maar schrik niet al te erg, niet-Virgilianen kunnen op bepaalde voorwaarden ook lid worden. Voor meer informatie kijk je bij Lid worden of mail naar Secretaris@yeti.alpenclub.nl