Midwinterbarbecue 2015

Tekst: Bob, foto’s: Roeland

Het midden van de winter is weer eens voorbij en dat betekent dat de Yetianen, zoals dat van oudsher het gebruik is, zich verzamelen in de Delftse Hout om ondanks strenge weersomstandigheden te genieten van een barbecue die natuurlijk gepaard gaat met lekker vleesch.

Het feit dat midwinter al enige tijd geleden was en dat de weersomstandigheden minderrichting het vriespunt waren dan gewoonlijk, betekenden niet dat deze barbecue niet van dezelfde Yetiaanse gezelligheid heeft genoten zoals elke Yetiaan die gewend is. Al snel na aanvang stroomden de hongerige Yetianen toe, in afwachting van vleesch. Zoals gebruikelijk was het vleesch natuurlijk niet op tijd en duurde het tot ongeveer half acht voor de barbecues aangingen en het eetfestijn kon beginnen.

Terwijl iedereen vaneen bord vol gezonde proteïnen aan het genieten was,vloeiden de lauwe schulties natuurlijk ook rijkelijk. Naast de gebruikelijke schulties was er ook glühwein voorde verkleumde Yetiaan, en later op de avond werd ook de warme en uiterst illustere mystery drink van dit jaar tevoorschijn getoverd.
Dat de gemiddelde Yetiaan niet bang is voor een klein beetje kou en van zwemmen houdt is ook dit jaar weer gebleken. Nadat Roeland het Berg Op had ingezet, zijn naast de leden van de OASE (koningen)ook enkele andere Yetianen uiterst correct de plas in gegaan voor een verfrissende duik. Na deze duik kon uiteraard worden genoten van de hartverwarmende steekvlammen van onze geliefde Brutus.
Al met al heeft deze avondweer bevestigd dat de Midwinterbarbecue een van de vele klassieke activiteiten is die Yeti rijk is.